söndag 16 september 2012

Rosenhjärtan ~ Rose hearts

Hoppas att ni haft en skön helg!

Själv har jag tagit det ganska lungt. Igår fick jag dock akut lust att byta ut vårt köksbord :-)
Jag gick ner i vår källare, där man alltid kan hitta något gammalt "skräp", men som man med lite fantasi kan se på med nya ögon. Jag "hittade" ett gammalt allmogebord, som jag bad Herr Blanka och sonen att bära ut på altanen. Sedan slipade jag skivan och blandade till en crémegul färg och målade underredet. Nu matchar det vårt crémegula Smeg-kylskåp ;-)

Austin rosen The Wedgewood Rose - en favorit

Jag är så glad att rosorna ännu blommar ute i trädgården, så jag tar in dem och sätter dem i små vaser inomhus...


Rosenhjärtan till er allihop...!  

Kram
Mia
- 

20 kommentarer:

lacasasullaScogliera sa...

Tack för din underbara rosor!
Kom och se hur vi tillbringade söndagen i Italien!

Geli sa...

Hej Mia, your dining room is very very beautiful! I also have a lot of roses of David Austin (english roses) like Golden Celebration, Winchester Cathedral and so but I lost a lot of them last winter because it was for weeks minus 25 degrees here in the south of Bavaria. I also have a lot of old roses (I think you have already seen in my blog) and I must say they are the best for this region. Like you, I mostly put only one rose in an arrangement, they are so beautiful - they need nothing more. I wish you a nice evening Mia, Geli

LantlivsAnette sa...

Men ohhh vilket fint bord !! och det stod där i källaren och väntade..!! Sååå fint då du målade underredet i creme..du är så himla duktig ! Jag sitter här vid datorn och mannen i huset han spikar tak i vårt blivande sovrum, som ljuv musik att höra spikpistolen, då vet man att det går framåt..hii..hii..tokig man är..
Kraaam Anette

Vita små hjärtan sa...

Jättefint bord, kul att förändra lite.....
Jag njuter också av Rosor som fortfarande bommar..
Ha en fin kväll.
Kram Agnetha

Marie sa...

Bra när man kan "fynda" i sin egen källare, bordet blev jättefint Mia!

Kram Kram
Marie

Maria sa...

Å vilket fint bord. Tänk ett sådant exakt likadant med stolar har vi här hemma i hörnen. Bara älskar det. Önskar dig en fin vecka...Kram Maria

Sallys hus sa...

Hej Mia!
Himmel så snyggt det blev!!
jag är också sugen på träfärgad skiva...
tack fina du för ditt svar ang. diskhon...nu känner jag mig lugn och säker igen..;)

Vilket underbart sovrum ni har...å stort.
Huu..jag förstår maken ang. golvet..
Fast egentligen var det inte alls så svårt att ta bort själva plattorna...det var tvärtom ganska kul...men sen....huuuu vad det dammar och smutsar ner när man ska ha bort all gammal fix. Fast om man ska lägga trägolv över är det nog inte så noga med nedslipningen. ja tänk vad man ändrar sig va?! de färger vi väljer nu kommer vi säkert inte vilja ha om 10 år...
Tur det mesta går att måla om..;)
Vad himla snyggt skrivbordet blev!
Och vad spännande att faktiskkt känna sig färdig i ett hus och längta efter något nytt. Jag har svårt att tänka mig att jag kommer känna så men vem vet...
Ha en fin ny vecka!
kram Katarina

Malin`s Diner sa...

Men hur piffig får man vara? ;o). Bara måla om så där är inget jag skulle komma på tanken att göra. Hade gärna haft den ådran.

Kram Malin

Anonym sa...

Kjempe koselig spiseplass du har:)
Nydelig gammel vegghylle over benken:)
Klem Merete

Tess på Tilda och Mamma sa...

Åh så underbart bord blev super snyggt.
Ha en fin start på den nya veckan/Theres

Dr Grane sa...

Vilken underbar källare du verkar ha. Där man kan göra sådana fynd, bara sådär, när man har lust. Härligt!

sewa mobil jakarta sa...

Beautiful rose, thanks for sharing.

Beas sa...

SÅ DÄR måste jag också lära mig att leva.

1. Känna lust
2. Agera
3. Njuta av resultatet

Blev jättefint ju!

{oc cottage} sa...

gorgeous photos!!!!!

m ^..^

Beas sa...

Åhhh...jag riktigt ser dig och dottern framför mig idag. Vad glad jag blev, tack för tankebilden av "mitt" näsduksfodral hos er. :-)

Vet du...jag måste också hålla med om ytterligare ett sammanträffande. Jag scrollade ned några inlägg och fick syn på skrivbordet med schackrutorna åt sonen.

Min son har också önskan om ett skrivbord med schackrutor. Han har själv målat sitt skrivbord svart (lite kladdigt och rinnigt blev det, men ändå jättebra, får putsa till det lite). Sedan ska jag måla schackrutor i vitt på ovansidan precis som du redan gjort. En tanke jag hade var att använda skolkritsfärg för att kunna skriva i rutorna, men jag har inte bestämt mig. Magnetfärg har vi också, men den hamnar nog på ena sidan av skrivbordet.

Blev riktigt sugen på att göra en stor schackpjäs jag med, det vore ju fantastiskt roligt, vilken idé. Fundrar på om jag skulle göra en vit "kung" i papiermache.

Annas skattkammare sa...

Hej Mia! Har läst flera inlägg av dig nu och wow vad du inspirerar! Jättefint!
Kram Anna

kråke sa...

Hej fining! Vad vackert bordet blev:)) Vad roligt det är med alla dessa ideér som bara poppar upp och vips så är man igång och grejar:))) Vad glad jag är att du tycker om bilderna, det värmer i hjärtat:)) Jag har en Nikon D60 med ett kitobjektiv som jag använder dagligen och har varit mycket nöjd med:)) Nu har jag beställt fler objektiv för att kunna fota lite mer porträtt och vidvinkel så det ska bli spännande att se;)) Annars sparas det en hel del för lite nyare kamera men det finns ju andra prioriteringar som går först;))

Kram rara:))

kråke

Old Red Barn sa...

Beautiful kitchen table. We bought a table that was painted that way already. It maches our fridge too (Gorenje instead of Smeg).

Goedele

Anonym sa...

Du wohnst soooo schön und dein Blog ist auch traumhaft schön!
Liebe Grüße aus Österreich Eveline
Ich bin auch ein Weißfan!

rubia sa...

I live in Brazil and your blog is Lovely visit my website www.atelierra.com.br thanks Rubia