söndag 18 september 2011

Söndagkväll ~ Sunday evening

Idag har vi haft en riktig rensar- och röjardag! Sonens pojkrum behöver genomgå en ordentlig förvandling. Barngarderoben och de gamla leksakerna skall ut, och det skall bli ett rum som passar den tonåring som han faktiskt är, lite bättre. En vägg med en stor grafitti och ett väggrack för alla hans skateboards är med i planeringen.

Jag är ju en riktig te-människa och det känns extra gott med en kopp nu i höstrusket. Jag är en sån där periodare, som fastnar för en viss smak under en tid. Jag har haft en lång kanel-period, då jag åt kanelknäckebröd, längtade efter kaneltuggummi, och drack kanelte för jämnan.
Nu är jag inne i en granatäppleperiod. Tycker att juice på granatäpple smakar jättegott, en sallad med granatäpplekärnor är väldigt frestande och så dricker jag då mitt nyfunna granatäpplete, hihi.

Jag måste visa den här söta saken som jag fått av min vän Mia. Det är som en blandning av ett smycke och en minibrevpress, och jag gillar den jättemycket! Den ligger tillsammans med ett hjärta i fattigmanssilver på soffbordet i tv-rummet, så jag ser den varje gång jag sitter i soffan.
Mia tillverkar så mycket fint, och jag tror att om ni också vill ha en sånt där litet bordssmycke, så går det säkert bra att kontakta henne och beställa...

Kram och ha en jättefin vecka!
Mia
-

24 kommentarer:

Hulda sa...

Nydelig smykke/brevpresse. Skjønner at du liker den!

Flotte bilder, liker det rustikke uttrykket.

Mamma C sa...

Låter som ett vrålhäftigt tonårsrum som är på G. Jag älskar te jättemycket oxå. Men det får bara vara röda teer. Just nu dricker jag ett som heter mångubben.
Kram Mamma C

irene sa...

Kjempe fin brevpresse!
Ha en god uke!
/Irene

Pastila sa...

Oh, so romantic and beutiful!

annashusidingtuna sa...

Hej!
Vilken söt liten brevpress!!!
Kram Anna

Hem och Harmoni Marie sa...

Nu blev jag lite full i skratt... jag är också periodare och just kanelknäcke äter jag för jämnan. En klar favorit!

Ha en ny fin vecka!
Kram Marie

Rummet för välbefinnande sa...

Men, Mia - du kan allt konsten att göra mig glad du. Skulle precis kika in och önska dig en fin vecka också ser jag att du skrivit så fint om mig. Du är allt en fin vän du......

Så roligt med reportaget vet du! Tidningen kom ut i fredags. :)

Idag har jag stått och målat väskor som är beställda och ska levereras under veckan. De blir svarta och jag blir riktigt sugen på en själv faktiskt ;P
Roligt att ha lite målningsjobb emellanåt också. Men, imorrn blir det tillbaka till smycken igen för då ska jag skapa ett halsband.

Sköt om dig nu och ha en riktigt fin vecka.

Bamsekramar till dig.

Amelie sa...

Vilka mysiga bilder! Älskar patinan på bordet! Känner igen mig med periodare! :) Ha en skön söndagskväll! Kram Amelie

hemma hos lilla mej sa...

Vilka mysiga bilder! Älskar patinan på bordet! Känner igen mig med periodare! Ha en skön och go söndagskväll!Kramar Rita ♥

Lilla Majken sa...

Drack ett gott blåbärste ikväll och dricker just blåbär väldigt ofta. Granatäpple har jag aldrig provat, så det var ett bra tips. Jag inser att det kommer att vara svårt för mig den dagen då vi måste ändra om ifrån barnrum till tonårsrum. Fin brevpress.

Kram Therese

It's me sa...

Enjoy your tea darling...have a nice week.....love from me...xxx...

Vita små hjärtan sa...

Så vackra bilder... Bordet är så fint!
Härligt med en röjardag!
Kram Agnetha

Vintage House sa...

Hej
Vackert Mia har gjort:)
och resan ni gjorde verkar har varit toppen :)
härligt att få rensat
kram
sandra

G:a Affären sa...

Granatäppelte låter gott, har du prövat hibiskus? Det framkallar begär hos mig, speciellt under den mörka årstiden.
Minibrevpressen är verkligen söt och passar bra där på spegelen.
/Cia

Sea Angels sa...

How gorgeous, your pictures of home are always lovely..as for cinnamon...I love the smell taste and look of it xxx
Hugs Lynn xxxx
PS it is really good for balancing blood suger and helps prevent the possible onset of diabetes or so I read xxx

Annas skattkammare sa...

Hej Mia!så vackert smycke du har fått, och så härlig resa ni gjort- underbart! Kram på dig! /Anna

Anci sa...

Vackra saker, ett rum att bli nyfiken på och massor av inspiration !

Kram
Anci

Chrissy...The Apothecary Shop sa...

Mia...no matter what your post is about or contains they always inspire and fill me up with beauty...your the best! x0x0

Black Iris sa...

Vad roligt det är att höra att så många har sina projekt på gång.
Te är gott men jag överger nog aldrig Vaniljen...

Kram Maidi

Qra Domowa sa...

TEŻ TAK MAM.JAK POLUBIĘ JAKIŚ SMAK HERBATY...PIJĘ DO ...ZNUDZENIA???POZDRAWIAM

Seurasaari sa...

Beautiful, really!!!

Sallys hus sa...

Haha...va knasig du är!!
Vad gör du när det kommer till lakrits? dricker du lakritste då??
hihi...
Jätte fina bilder!
kram Katarina

Designe sa...

Härligt att rodda om lite! Det låter gott med granatäppelte! Har jag aldrig druckit! Kram

Anonym sa...

bellissime foto e stupende location....bravissima daniela Premignaga country house