lördag 3 september 2011

Lugn lördag ~ A quiet Saturday

Idag har det varit en sån där lugn, skön lördag.
Inga måsten, inga tider att passa, inga krav... Bara ett stillsamt tassande från soffan i vardagsrummet till däckstolen på verandan, hihi.
Jag har i och för sig jour, eller beredskap som det egentligen heter. Än så länge har telefonen inte ringt... Hoppas att den håller sig lika tyst resten av helgen, hihi.
Jag sitter här och drömmer om nästa helg, då jag och ett par goa vänner skall ut på ett riktigt äventyr...Det skall bli sååå roligt!!!
Soffan har fått ett par nya kuddar. Lite romantiska volanger tyckte jag passade ihop med de grova linnekuddarna jag hade sedan tidigare. Båda från H&M.
Ha en jättefin lördag!
Kram
Mia
-

41 kommentarer:

rosenälvorna sa...

låter som du haft en skön dag och lagom mycket jobb på din beredskap ;) Jättetrevligt med kuddarna! Chrisitna

Rummet för välbefinnande sa...

Hi, hi - jag har också precis gjort ett inlägg....
Kommer snart ett mail också. Lite mat i magen först bara........
Gott att du haft en härlig dag Mia.
Bamsekramar till dig världens bästa fixare :)

Le Style sa...

Wonderful!
Enjoy every time of your style.
The pillows on the sofa are beautiful, very good match!
A more relaxed weekend .....

Warm greetings

Sandra van Doorn sa...

what a pretty living area! i love the window behind the sofa too xo sandra

Stina sa...

Härligt mysigt har du gumman.
Kram Stina

G:a Affären sa...

De där volangkuddarna är verkligen fina!
Önskar dig en fortsatt skön helg, utan påringning från jobbet.
/Cia

Lantligt i smultronbacken sa...

Vilken härlig volangkudde och så slitet bord. Fint!

Vad jobbar du med som har beredskap då?

Kram Teres

Fia sa...

Skönt med lite lugn o ro ibland...
Vad fint du har i vardagsrummet, så snyggt med fönsterluckorna!
Kram fia (soffpotatis just nu;)

Rose Garden Malevik sa...

OJOJ,,,,,,,,snacka om coolt hem :) har blivit lite inspirerad.....börjat göra om lite inne ja me,......mindre blött :)
å missa inte......

S
A
T
U
R
D
A
Y

S
H
O
W

O
F
F

VÄLKOMMEN :)
Håkan

♥ Pia... sa...

Hej.. åå vilken vilsam soffhörna du har gillde alla kuddarna.. såå fina.. får nog kike in te H&M ja:) Härligt med en lat lördag.. .. förstår att ni ska ut på äventyr du och din namne:)... kul.. kram..Pia

Tinas bo sa...

Underbara bilder!
man vill krypa upp i soffan och bara mysa..
Volangkudden är sååå fin!

Ha en fin kväll
Kramis Tina

Johanna Stålros sa...

Så himla mysigt! H&Ms kuddar är perfekta där i soffan! Kram Johanna

Anonym sa...

Vackert rum, tycker om dina fönsterluckor...ja allt!

Hoppas du får en fortsatt lugn helg!
Agneta

Levindas Värld sa...

Låter som en väldigt mysig dag :-) Det är så härligt när man verkligen känner det där lugnet i kroppen och bara lunkar omkring hemma och njuter :-)

Underbar kudde med volang du har där i soffan! H&M kan det där med inredning!

Hoppas du får en lika skön helgdag imorgon!

hemtrevnad marie sa...

Kuddarna är jättevackra, gillar kontrasterna:)
kraam

INNENANSICHTEN sa...

Hej Mia!
Jag är glad att jag hittade din blogg!
Så en lugn helg är också mycket avkopplande stund. Jag älskar det också.
Den RYNKAD kuddar passar perfekt och ser bra ut!
Jag är nyfiken att se vad du planerar ett äventyr för nästa helg!
Jag önskar er en lugn helg,
Uschi

MissMette sa...

Hei Mia :)
Nydelige bilder du viser ღ og skjønne
puter... godt og ta det med ro og nyte helgen og fridager - godt å kjenne ro og avslapping ღ Ønsker deg en herlig søndag, stor klem fra Mette

Inka sa...

Vilka underbara bilder. Så vackert.

Inka

Anonym sa...

Lovely pillows, beautiful coffee table and gorgeous white floors! So much inspiration my dear! Xoxoxo ~Ashley

Anci sa...

Åh, det låter härligt !
Dina bilder från ditt hem är så fina.

Kram
Anci

sylvia sa...

så fint med sånne puter mot de mer røffe,
riktig vakkert ble dette her,
ønsker deg en rolig søndag,
klem fra sylvia

Marina Mott sa...

Marvelous! I love this table!xx

Unknown sa...

Ditt rum är så fiint!
Kul med lite äventyr, det brukar väl du hita på.

Du undrade om taket. Vi har spänt i två rum på nedre botten men det i sovrummet hade vita plattor. De var lätta att plocka ner. Nu har vi tagit bort pappen och försöker få bort spikarna men har gett upp. Varje spik har lite papp runt sig, som vi försöker lösa upp med vatten. Ushc ja vilket jobb vi har tagit på oss. Har ni fint originaltak under tror du?

Ha en fin söndag!
kram Anna

Linda sa...

Hello Mea,

Love the window , lovely pillows, and beautiful coffee table. Enjoy every time of your style.
Relaxed weekend.

Greetings Linda

LOPPISLIV sa...

Underbar volangkudde, en sån måste jag nog klicka hem från H&M :-)) Så fint du har det Mia, så vackert och rofyllt. Kraaam Paula

Marie sa...

Låter som en härligt avkopplande lördag. Vädret har ju varit kalasfint den här helgen, rena rama sommarvärmen. Underbart!

Så fina bilder från vardagsrummet, ser så rofyllt och harmoniskt ut.

Ha en riktigt bra vecka!
Kram Marie

Lilla Majken sa...

Åh, måste definitivt köpa sådana kuddar från HM. Finns så mycket fint i deras inredningskollektion.

Ha det bra

IMPRESSION "ein lebensgefühl-emotion of life sa...

The pillows on the sofa are beautiful, I love it a lot!!! just Wonderful!
Hugs,
Elvira

Skomakartummen sa...

Det är så lördagar ska vara... Det har varit såå härligt väder, känns inte alls som höst. Kuddarna passar så fint i soffan. kram sari

Stenmur & Gärdsgård sa...

Hej Mia,
Länge sedan jag var här och hälsade på...
Ljuvliga och harmoniska bilder som alltid,gillar verkligen de franska luckorna...
Många kramar Malin f.d whiteseason.blogspot.com

Anonym sa...

jättegullig blogg, läser den ofta, men är jättetrött på förstabilden!! Byt den !!

Lilla Blanka sa...

Hej Anonym!
Jättekul att du gillar min blogg!
Och du, jag håller med dig :) Jag är också lite trött på min header, skall försöka byta ut den snart :)

Solgården Butik och Café sa...

Men Ååååååå vilket snyggt tv bord!!!!! Precis ett sånnt som jag är ute och söker med ljus och lykta!!! Så avis jag blir ;)

Kuddarna blev hur passande som helst till soffan :)
Ha en skön mån!
Kram/Sofia

Vita små hjärtan sa...

Ja tänk att de har så mycket fint, och inte bara kläder!
Ha en mysig kväll. Här i Närke regnar det...
Kram Agnetha

Junk De Lux sa...

Det er bare så vakkert hos deg! Jeg elsker de volangputene og har hamstret en selv også;)
Nydelig romantiske og litt bohemske på samme tid *love*

Håper du har hatt en fin mandag:)

Stooor klem!

ANETTESHUS.COM sa...

Kjempe-fiiiint!

Ha en herlig ny uke!


STOR klem
Anette:)

helle sa...

Åh hvor er det fint hos dig, hvilken stemning! God tur til Frankrig....Helle

Millas hem sa...

Hej igen söta!

Denna kommentaren kan du kasta! Jag tog bort din kommentar för att du råkade skriva fel namn och det är ju jättelätt hänt, men det kändes konstigt att ha någon annans namn där. Helt ok men bara så du vet.

Stor kram nu och krya på dig massor.

Puss och kram

Conny - Frøken Klara sa...

Hej igen... hvor ser det dejligt ud det hele.. elsker din flæse pude i sofaen, må jeg spørge, hvor den er fra ?... jeg leder selv efter et nyt sofabord i øjeblikket og trænger til forandring i stuen... Har overvejet flere gange at male gulvet hvidt også, men er nu også glad for mit træ gulv, som er helt specielt... Jeg ville bare lige sende dig en lille hilsen om at jeg er tilbage igen søde :-). Knus fra Conny

Gloria sa...

Hej, jag är ny på din blogg. Du har några mycket fina bilder och inredningsidéer. Jag läser inte eller talar ditt språk men jag hjälp av Google translate för att läsa din blogg. Jag är också hjälp av Google translate för att skriva detta meddelande så jag hoppas du kan förstå det. Tack för att du delar.

Unknown sa...

Gud vilken mysig blogg o vilka vackra bilder ..Helt underbart ..Får massor av tips o ideer av bilderna ..Tusen tack ..Kommer börja följa blåggen din nu ..
Kram Johanna
http://hannaelis.blogspot.se/