fredag 30 september 2011

Franska kottar ~ French pine cones

Mina tre franska jättekottar, som jag samlade ihop från järnvägsspåret i Carry le Rouet, ligger i köksfönstret. På nåt mirakulöst sätt kunde jag stuva ner dem i min minimala resväska, tillika handbagage och få med mig dem hem, hela och fina.

Den fina urnan har jag köpt i Mor Ágústas Garage, och ljuslyktan är ett litet loppisfyndat dricksglas. Jag brukar använda små likör- och sherryglas till värmeljus, de brukar inte kosta mer än några kronor på loppis och blir till unika ljushållare.
Tusen tack för er fantastiska feedback i förra inlägget! Det verkar som om ungefär hälften föredrar header nr 1, och hälften nr 2. Jag har fått en massa fina tips också, så jag tänkte göra en slags kompromiss mellan de båda!

Ha en jättefin helg!
Stor kram
Mia
-

18 kommentarer:

Rummet för välbefinnande sa...

Men, där är vi ju..... ;P
De tre musketörerna *ler*

Krukan som du köpte hos Gúa är så fin. Undrar lite över varför jag inte också köpte mig en, hmmmmm!

Ja, nu vore det fint om vi kunde ses snart igen. Det känns som det är alldeles för längesedan. Fick ett återfall igår kväll när jag skickade korten. Tur att jag har dem att titta på ibland.

Har tagit det lugnt idag och just nu sitter jag inne i salen med mängder av levande ljus tända. Det är så stillsamt och rofyllt så jag lär nog bli frisk av att det är så härligt här inne "fniss"

Ha en bra helg och hälsa så gott med dig!
Kram kram Mia

Tinas bo sa...

Vilka fina stora kottar!!
Använder oxå olika små glas till värmeljusen. Tycker det är mycket finare än de som man "ka" använda till dem...

Ha en underbar helg
Kramis Tina

Magdalena sa...

heia..
samme her ,kofferten full av franske kongler etter å ha feriert der..
vakkert inlegg!
klem ,magny

Anonym sa...

hej det e vackert med kottar precis som de e eller så finns det många möjlighter att göra ngt trevligt med dem..trevlig helg

Rose Garden Malevik sa...

Hej SuperMia
Visst e de kul med saker med minne :)
Hoppas allt bra i värmen,,,,,,,,,tja......bättre sent än aldrig :)
å missa inte.....

S
A
T
U
R
D
A
Y

S
H
O
W

O
F
F

VÄLKOMMEN :)
Håkan

Vintagepia sa...

Kjær Mia!
Nydeli` krokka som står fint tell "kottan" dine...dæm e utruli` fin...fekk meg tell å tænke på JUL...hihi...ikkje længe igjænn...bære 3 måneda...hihi...ti`a går fort...hæile familien skal ræise sørover og fæire jul og nyttår ilag mæ dattra mi...maì`n hennes og mormor sett <3 som bor i Enebakk i nybygd hus...sønn min som bor i Oslo bi` og ilag mæ oss iaillfaill litt av ti`a...byjnne å glede meg VÆLDI` tell dæ...må bære fijnne en plass å ha bikkja og katta først...hihi...
Uansett ka du fijnn ut om header`n din e eg overbevist om att dæinn kjæm dæinn tell å bi` kjæmpefin :o)
Håpe du får æi flott hælg...klæm fra dæ likkje røe huse i skogen...Vintagepia

kråke sa...

Super härliga kottar..fint att dekorera med:)) ha en riktigt härlig helg:))

Kram kråke

lavendel mio sa...

Så vakkert!!
Og så kjempefine kongler:)
Det er litt forskjellig som blir med i kofferten, jeg tar med mye stein;)
Klem Hanne

Unknown sa...

Mi unisco a te come follower così potrò seguirti....
Deliziose queste foto....
Buon weekend
Baci
Sabrina!!

Sallys hus sa...

Ååå. vilka fina! Jag förstår att du gjorde allt för att få med dem hem..;)
Ha en fin söndag!
Jag ska till Hjo...;)
Kram Katarina

Arja sa...

Trevligt veckoslut ♥

Ullis/Leva på landet sa...

Jättefina kottar. Smart att använda dricksglas till ljuslyktor.
Önskar dig en riktigt skön helg!
kram Ullis

Anci sa...

Men du gick väl inte på järnvägsspåret ? :)
Vackra saker hos dig och mycket höst.

Kram
Anci

Marie Louise sa...

En helt underbar blogg med så mycket fint..kikar in igen.har länkat din blogg till mig..ha det gott kram Marie

Syster vit sa...

Underbar kruka du fått tag på, ett mål är att ta mig ner till Gùa en dag.
Kram Liselott

Vintage House sa...

Hej
härligt fina kottar och hag har en liknande urna:)
ska bli kul och se vad det blir får header:)
ha dig en fin dag
kram
sandra

Veronica sa...

Un rincon otoñal precioso!!
Saludos.
Veronica.

Lotta "EnVilsenLoppa" sa...

Knasiga du , som en ekorre ha, ha !!
Jag brukar smyga runt badhuset här i stan och plocka kottar de blir superstora när de torkar ....folk tittar lite konstig ,
men det är väl inget mot va dom gjorde som tittade på din väska i tullen :-D
Vackra bilder !!!
Kraam/Lotta