tisdag 6 september 2011

Carry le Rouet ♥ Perle de La Côte Bleue

Nu har jag nedräkning skall ni veta, hihi... På torsdag åker nämligen jag och mina goa vänner Mia och Gúa till Provence, Frankrike...Åh det skall bli såå roligt!

Vi skall bo i byn Carry le Rouet, som ligger 3 mil väster om Marseille.
La Côte Bleue, Den Blå Kusten är den del av medelhavskusten som ligger väster om Marseille och som sträcker sig till Martigues. Ja, och ni förstår ju att namnet kommer av färgen på havet där :)
Det skall bli riktigt skönt att kunna ta ett dopp i det blå, få lite skön värme och en massa nya upplevelser, ja det skall bli alldeles underbart!

Côte d'Azur är det vi kallar Rivieran, och jag vet inte riktigt vad jag tänkte på när jag skrev på den här möbeln, för Marseille ligger ju inte på Rivieran...men å andra sidan skulle det ju ändå kunna finnas ett hotell som heter så där, hihi.

Jag vet inte om det blir något blogginlägg medan jag är i Frankrike, kanske någon liten rapport via iPhonen, vi får se.

Är det någon som har varit i området kring Marseille och har något tips som ni vill dela med er av?

Ha det så gott och ...á bientôt!
Mia
-

41 kommentarer:

♥ Pia... sa...

Men duuu åå gud så roligt:).. inte lite grön ble ja nu :) Tusan vilken resa ni kommer göra.. vilken upplevelse.. och i det sällskapet kan ni bara inte få tråkigt:).. HA en helt underbar tur.. kram..Pia..
...å man får väl se och höra lite av sakerna ni kommer draaaaa med er hem va..,

Anette sa...

Åhhhhhh....Provence ......... Nu blev jag lite sugen på att åka dit. Så underbart härligt för er. Njut. Jag har inte varit där själv så jag har inga tips.

Många kramar @nette

sylvia sa...

hei ,
åå så deilig å dra på ferie,
det blir nok topp, har aldri vært der,
ha en fin dag,
klem fra sylvia

Hjem Kära Hjem/ Anna sa...

Så härligt med väninnetur! har inte varit där men kunde gott tänkt mig o vart med ;o)

Ha en superduper tur, shop til you drop, bada som du har vett till, äta, dricka o kos dokker masse!!

Klem Anna

Bohemian sa...

Lovely... I really like the cabinet the sweet vignette is in, is it a vintage French dry sink?

Blessings from the Arizona Desert... Dawn... The Bohemian

Änglarna finns sa...

Låter underbart!!!
Härligt att förlänga sommaren!
Önskar dej en underbar resa!!
Kram Annika

mysiga heestrand sa...

Hej!
Camilla och jag åker också till Provence inom kort. Vi tillbringar bl a vår tid i en liten by som heter Cottignac och som ligger i bergen rakt ovanför St Tropé. Hela Provence är så mysigt.
Ha det gott tillsammans med Gua och Mia
Kram Marita i Heestrand

Elin | Draumesidene sa...

Ha ein fantastisk tur!

Stor kram!
e :)

It's me sa...

I hope you have a great tim Mia !!..enjoy have fun and finf beautiful things !!!! love from me...xxx...

Anonym sa...

Hej, rara Mia! Jag är glad å dina vägnar så underbart att få åka dit med vännerna och förlänga sommaren lite. Njut för mig också med dopp i det blå!

Vilken resa det blir för er med nya upplevelser, god mat osv.

Önskar dig och vännerna en underbar resa!

Kram Renate

annashusidingtuna sa...

Hej!
Låter alldeles alldeles fantastiskt underbart HÄRLIGT!!
ha en toppen resa!
Kram Anna

Designe sa...

Åh det låter helt underbart! Ha det så jättehärligt! Ska bli spännande att höra sen hur det var! :) Kram

Kickan Style sa...

Tyvärr inga tips än. Men åker själv ner till rivieran, Nice på lördag! Och det ska bli så skönt med lite semester! Hoppas att din resa blir lyckad!

Hälsningar Kristina

Rummet för välbefinnande sa...

Åhhhh hjärtat - nu är det nära........

Ha en riktigt bra dag!

Kraaaaam Mia

ღ OTHILIES GÅRDSHANDEL sa...

Åå,så spennende..God tur og nyt ferien din..

Njut Av Livets Goda Ting sa...

Ohh va helt underbart.
Vilken resa med härliga vänner.
Sköt om er allihopa och det bäst.
Ska bli kul att se bilder därifrån :)
Ha en finfin dag.
kram
Jessica

MODERN COUNTRY sa...

Oh my god, dette høres jo helt fantastisk ut!!!! Til Provence, dit vil jeg også!! Vi var jo ganske nære i fjor høst, men det var så langt å kjøre, så vi stoppet i provinsen Rhône-Alpes ved Lyon. Så neste gang tar vi fly til Marseille, leier bil og kjører derifra. Tenker om jeg har noen tips å gi deg, har tatt vare på noen linker. Her har du en :

http://provence.angloinfo.com/information/7/markets.asp

Dessuten er byen Aix-en-provence (ligger ca. 1 t. fra Marseille) Virkelig verdt et besøk!! En by med herlige autentiske markeder. Venner av meg har vært der og de skryter uhemmet av hvor sjarmerende denne byen er. Mye vakker arkitektur, smale gater og koselige cafeer. Den fine Interiørbutikken Cotè-Bastide ligger også der. Dra dit vennen :))

Ønsker dere en riktig GOD TUR! Selv skal jeg forberede meg på høsten. Usj som det blåser og regner her vi bor. Men ja, sånt ruskevær kan være sjarmerende det også :)

Stor klem til deg vennen,
Aina

Solgården Butik och Café sa...

Kan riktigt drömma mig bort i tankarna till provence...speciellt nu när det öser regn ner..tänk att få sitta där på ett litet mysigt café med sina vänninnor och bara njuta hihi, sååååå mysigt ni kommer att ha det!! Önkar er en UNDERBAR resa :)

Kram/Sofia

Vintage House sa...

Hej
Så underbart roligt för ER...
Kan gissa att det kommer bli fantastiskt...
kram
sandra

MODERN COUNTRY sa...

Hei igjen,

Aix-en-Provence ligger enda nærmere enn jeg først antok. Ca. 31.8 Km fra Marseille, og ca. 22 min. med bil. Håper dere finner veien dit :)

Nå er det lunsjtid for meg, ønsker deg fortsatt en bra dag!

Klem Aina

gamla skolan sa...

Åh ! Så underbart ! jag har velat komma till Provence så länge nu och det måste bara bli av någongång ! hoppas att ni får det riktigt mysigt ! Kramar // Susanne ♥

Unknown sa...

Åh va härligt.
I love Provence!Måste dit igen. Jag ska oxå till värmen. Närmare bestämt Italien och Rom åker om drygt två veckor.Längtar.

ha en underbar resa!

Kram Anna

mysiga heestrand sa...

Hej igen!
Om ni har bil kan kan jag tipsa om
en liten gammal by som heter Les Baux. I Området runt l´lsle s-la-Sourge finns det mycket antikt.
Det finns nog mycket att se även runt där ni bor.
Kram Marita i Heestrand

LantlivsAnette sa...

Nämen ohhh vad avis jag blir nu..himmel vad härligt !! Ha det nu så bra, njut o koppla av..och ni är ju så härliga alla 3, så ni kommer att få det toppen, det vet jag !!
Kraaam Anette
P.s Hälsa tjejerna från mig..Mia har jag ju träffat live en gång..och Gua har jag pratat med på telefon..

linnea-maria sa...

Men åhhhh! Vad underbart! Ha så roligt på resan och hoppas att ni hittar några roliga fynd. Kram /Therese

Le Style sa...

Have a good time in the Provence!
Enjoy.....

Warm greetings

hemma hos lilla mej sa...

Åååå vad underbart det låter.Ha en trevlig resa.Kramar Rita ♥

rosenälvorna sa...

Underbart, önskar er en trevlig resa(blir inte ett dugg avundsjuk ;)) Christina

Änglarnas hus sa...

ÅÅ så mysigt det där lät då!! Frankrike, värme, goa vänner och med all säkerhet en massa vintage shopping på loppisar...avis?!! Självklart!!!

Ha en riktigt härlig resa nu och ta en massa bilder!!

Kraaam Sanne

Minna Mercke Schmidt sa...

Åååh, önskar er den härligaste av resor! Jag var i Marseille, me tyvärr bara på tågstationen på väg till min vän Laetitia /Heart in Provence. Hon bor i en liten by Liouc, men Uzes var helt underbar. Har inte riktigt koll på avstånden, hon körde :) Men det är bara så fint överallt så ni kommer ha det bäst oavsett!!! Kram och bonne tur! Minna :)

Marie sa...

Önskar att jag hade kunnat följa med, men det får bli en annan gång! Ni kommer få en toppenresa, ha det alldeles, alldeles underbart!!!!

Kramar
Marie

Anna sa...

Åh det låter ju bara helt underbart! Önskar er en riktigt härligt semester!

Kram
:)Anna

carreco sa...

Great pictures ... a feast for the eyes!
See you soon. co

Lilla Majken sa...

Vilken fin möbel och vad vackert textat. Det är ju inte utan att man blir lite avis.

Ha en trevlig resa!
Kram Therese

Erica sa...

Fantastic! Home trends are quiet famous. Don't forget to check out home trends dinnerware and save huge using great discounts online.

Jag sa...

Åh vad jag blir avundsjuk...men vi har faktiskt lite planer på att åka dit nästa år men vet inte hur man hittar ett mysigt stenhus att hyra,du kanske kan tipsa!? Ha det gott! / christina

Monica sa...

Ciao Carissima! E' da iun pò che ti seguo, ma ora ho deciso di metterti fra i blog da me preferiti sul mio blog... perchè è veramente bellissimo! Ti auguro buone vacanze, non conosco la zona ma sono sicura che, ovunque tu vada, troverai cose meravigliose da vedere e da copiare.
Boun voujage !
Monica

sagolikflora sa...

Låter underbart och spontant. Ha en mysig vistelse :•)

Mamma C sa...

Låter toppen, ha det så jättebra och skönt nu.
Kram Mamma C

En pointe sa...

Åh Marseille!!
Underbar hamnstad men med mkt ficktjuvar så håll hårt i väskan ;-)

Mina tips är;
1. En brant promenad upp till kyrkan Notre dame de la Garde! Den enda kyrkan som (vd jag vet ) inte bombades sönder och som de allierade anv som landmärke vid inflygningar. Utsikten där uppifrån klippan är slående!
2. Ett besök i byn Aix en Provence! Såå mysigt!
3. Ta tåget till Nice. Besök ryska kyrkan ( helt fantastisk), gamla stan med blomstermarknaden och inte minst Strandpromenaden!!
Jag har bott i Nice och den staden har mitt hjärta för alltid!!

Trevlig resa!

Kellie Collis sa...

How lovely! Gorgeous rustic touch! Enjoy the fabulous day, Kellie xx