fredag 12 december 2008

Pyssel - Crafts

Så var det fredag, luciafirande och julbord...och en skön helg att se fram emot!
Detta lilla miniljuspaket gjorde jag idag, det ingår i den vinst som jag delar ut i min utlottning(se förra inlägget). Ja, jag vet att det var tänkt som hemlig julklapp, men jag kunde inte hålla mig...

Jag har äntligen fått tag på boken som ni alla redan har - Julboken från Jeanne D´arc Living. Jag köpte den tillsammans med den fina snörhållaren i zink hos Ingrid.

Här har det pysslats...Det här ljuvliga minislagbordet fyndade jag häromdagen...Jag blev helt överlycklig när jag hittade det, och även om jag verkligen inte behöver fler bord så gick ju det bara inte att motstå detta! Den kommentaren har ni väl inte hört förut *hihi*
Stor kram och lycka till nu i utlottningen!
Mia
Uppdaterat 081213:
Vinnaren är korad! Sonen, fick bli slumpgenerator och scrollade fram och tillbaks och stannade på Guldkant på livet. Stort grattis! Maila mig dina adress så kommer lilla julklappen på posten.
Kram
Mia

62 kommentarer:

Anonym sa...

Åh, vilka vackra paket!

Mitt hvite hus sa...

Hei=)

Så nydelig innslagne lys du har laget:O=)
Nydelig pakker også=)
Det bordet var helt fantastisk=)
Nyt helgen vennen=)

Klem Kerstin

summersundays-jw sa...

I love your gift wrap. I'm trying this year to wrap all my gifts with reusable & recyclable items. You have given me great ideas. Thanks, Jan

Hjerterom sa...

Så fin lyspakke du har laget :)
Å det bordet ditt er bare knallfint !!!
Et sånt kunne jeg ha tengt meg :)

ha en fin kveld.

Siw

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Nej men Mia... Har du köpt ett bord??? Det var ovanligt! Fniss..
Skämtar bara...
Förstår att du köpte det, det var ju jättehärligt! Men var har du ställt det här någonstans då?
Så fint ditt "hemliga paket" är... Tänk om man hade turen att vinna det!
Kram
Marie

Emma sa...

Vad fint du slagit in ljusen:) Vilket gulligt bord, klart man inte kunde motstå det.
Trevlig helg

Kram Emma

Liten Bod sa...

Vilket fynd du gjorde! Sakerna du gjort är jättefina också. Nu måste jag verkligen få lite gjort i helgen, när det gäller pynt o mys hemma! Kram, Tina

LantlivsAnette sa...

Åhhh vilket ljuvligt pynt..vilka fina paket du har gjort.
Och det där bordet...wow...jag förstår att du köpte det..himmel så fint..
Ha en fin lusse helg
Kraam Anette

Frida sa...

Vilka söta små paket! Den boken har jag längtat efter hela hösten, önskar mig den i julklapp.
Hoppas du får en mysig luciahelg!
Kram Frida

Hem och Lycka sa...

Vilket underbart fint bord!! Ja, julboken har jag och måste hinna bläddra lite till innan julafton..

Ska till Ingrid på söndag! kram

Sea Angels sa...

Ha ha you can never have tooooo many tables or too many shoes!!!
Hugs Lynn xx

Sara sa...

Så underbara paketen är :-)
Önskar dig en fin helg.
Kram Sara

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Underbart ljuvligt pynt igen, Miagumman! Håller alla tummar!
Det var ett alldeles underbart vackert litet bord du hittat igen!!! Var finns det så många fina bord?
Önskar dig en fin lussehelg med mycket pepparkakor och glögg, julbord var det visst också, trevlig kväll!
kram vännen!
nina

Isle Dance sa...

SO pretty!

Skatan sa...

Hej pysselmaja!

Tittar in för att önska dig en fin helg!

Kram :)

Mia sa...

Vilka underbart fina paket du gjort. Vem skulle inte bli glad om man fick ett sånt, oavsett innehåll?

Trevlig Lucia!
Kram Mia

Birgitte sa...

Utrolig lekre innpakninger du har laget! kjempefine! og et nydelig bord!
God helg!

Anonym sa...

Det var fina paket du gjort.
Alltid lika fint hemma hos dig.

Ha en bra helg

kramar @nette

Tulipa sa...

Du kan inte bara konsten att hitta fina bord du kan även konsten att pynta det. Alltid inspiration!
Kram Tulipa

Ida sa...

Vilket underbart bord, förstår att du inte kunde motstå det. Jag har också nippran på bord. Har ett projekt nu som jag verkligen längtar efter att ta tag i. Vilket fint ljuspaket du fixat.
Ha det så bra. Kramar Ida

Marie sa...

Men Mia, ett bord till, hihi. Vad är du för turgumma som ramlar över det ena fantastiska bordet efter det andra, jag hittar aldrig några! Det här var ju helt underbart, vilken pärla! Förstår att du inte kunde låta bli att köpa det. Nu får jag nog snart ta och komma hem till dig och titta på din bordssamling, hihi.

Superfint pynt! Nu håller jag tummarna för att det blir jag som vinner!!!!!!!

Ha det allra bäst!
Kramar Marie

Magdalena sa...

lovely....

Karin Lindström sa...

Hej Mia!

Så vackert du alltid pysslar! Dina paket är underbara. Och ditt fynd också, du har tur du!

Ha en mysig Lucia och advents helg!

Varmaste kramarna
Karin

NinaH sa...

Underbart bord! Och vackra paket!
Glad tredje advents-helg!

Lallis - liv och leverne sa...

De paketen är ju liksom bara underbara:)
En fin lucia önskar jag dig.
Kram Lallis

♥ Pia... sa...

hej ..vilken mysig luciamorgon..snöö och lite mörkt..många ljus ..och härlig stämningsfull musik..på tv....tror att jag missade din tävling..men får så vara..:)..fint bord du fått tag på...alldeles lagomt stort...fint julpysel..och vilken fin idé med vit lack..ha de sååå gött och mysigt nu då..på lucia..julbord....kram..PIA

Emmily sa...

Vilka romantiskt inslagna paket! Jättefina! Och du, ljushållarna på bordet, så söta! Har du gjort dem själv? Mvh Emmily

Anonym sa...

Vilka fina paket!! De skulle jag vilja ha under granen! :) Och vilket underbart bord!!!!!!Det skulle jag inte heller kunnat motstå. Visst är JUL boken fin? Man kan sitta i timmar och bara bläddra, och så luktar den tom. gott!! Nu ska jag ut i snöstormen,kramar Maria

Unknown sa...

Hej vännen,

Det var ett tag sen jag var inne och hälsade på hos dig.
Hoppas att allting är bra med dig och familjen.

Som alltid vackra bilder. Du har pyntat så fint. Gillar allt Du gör.

Hoppas vi ses 2009 på en ny träff
God Jul
Kramisar i massor Jeanette

Ullis/Leva på landet sa...

Men hur kunde jag missa din utlottning av så underbara saker. Har varit så mycket i veckan så jag har inte hunnit runt. Så fint du har gjort hemma. Ska nog inte heller ha så mycket tomtar och annat i år. Men vi får väl se hur det blir när det blir klart. Har också en tväling inne hos mig om du vill.

Ha en riktigt bra Lucia!
Kram Ullis

MODERN COUNTRY sa...

Hei gode vennen! Håper du har en kjempe mysig Luciadag! Ja, med deilig kaker, godt og drikke og varmt med glade ansikter :))
Herlig med helg altså. Det satte jeg veldig pris på. Har sendt unna flere ordre så nå kan jeg ta en hel dag med fri, og bare kose meg. Skal bake og pyssle litt og få inn litt grankvister.
Ser også at du Pyssler litt, vakre pakker og fine innbundne lys. Og hvilket sjarmerende lite bord! Slagbord er så fine, har et ønske jeg også. Til mine blomster.

Nei, nå er jeg kjempesulten, jeg får gjøre ferdig maten, det bråker fælt der nede :) Ha det godt i helgen vennen, puss och kram!

Aina

Sublim design och Blossom kitchen sa...

Så söta paket du gjort, och jul boken har jag hör är helt underbar:)själv har jag inte köpt någon är, funderar lite...
trevlig helg
/S

lottens vita och gröna sa...

hallå mia, oh har du varit på bordjakt igen, fniss! men du hittar ju helt oemotståndliga bord ju, försåt att dom måsta me hem! ljuvliga pysseldrottning, jag bocka och niger till allt du gör, du är bara sååååå inspirerande! ha den bästa av helger! varmkram lotten

linnea-maria sa...

vilka mumsiga paket!! å det där bordet är fantastiskt fint. Små bord är ju så lättplacerade så sådana kan man väl inte ha för många av /linnea-maria

Viola sa...

Blev helt såld på detta bord, vilken härlig storlek och så vackert, dina "paket" skulle gärna få adresseras hem till mig, hoppas du har en skön lussekväll, kram

Solsjö - Under en vind sa...

Ännu ett vackert bord till din samling! fniss....Jo för har man över tre av nåt så samlar man har jag hört....

Mysiga bilder på fint pyssel!

Här ligger snön vit (hoppas att den får bli kvar....) och granen är nu inne! Mysigt med juldoft!

Kram!

Mamma C sa...

Ja, nu är snart helgen slut igen. Så fint du pysslat och ha en bra 3:e advent.
Kram Mamma C

Unknown sa...

Simple and so lovely! :)

n o r d i n g å r d e n sa...

Nej men vilken tur har inte jag då, sååå glad jag blir, jippi, en julklapp, och vad, är det det fina ljuspaketet?!! Så himla snyggt, vad du är duktig på att få till det, du kan väl tillverka till butiker, el du kanske redan gör det.... vilket vackert slagbord! Jag vet, man kan inte motstå saker man vill ha, fast man egentligen kanske inte behöver fler, som gamla stolar tex, jag får aldrig nog av dem!

Tusen tack än en gång vad glad jag blir som hade en sådan tur!!!
Lördagshälsn fr en glad Mari.

Ann-Catrin sa...

Hej Mia!!
Här sitter jag p nattkröken och bloggar.. tiden räcker aldrig till..mmen nu vill jag bara stanna HOS DIG!!

Ditt slagbord är ju helt bedårande... ohh vilket fynd alltså...och sen dina pyssel.. herregud vad du är duktig.. den genen har INTE jag!!


Största kramen till DIG
Ann-catrin

Hulda sa...

Virkelig flott! Så herlig lyspakke. Og stemningsfulle foto, pakkene er også så nydelige. Har pakka mange pakker denne helga. :)

Anneli sa...

Vad du fyndar fina saker - blir riktigt avis...
Jättefina bilder visar du...
Kramar/Annelie

Magdalena sa...

åååhhh så vackert...
fin vecka til deg~~~~
kram, magny

Prinsesse Elin sa...

For noen herlige bilder du har tatt. Å grattis til deg Mari:O)

Ullis/Leva på landet sa...

Så kul att du vill vara med i tävlingen. Håller tummarna för dig.

Ha en bra vecka!
Kram Ullis

Gårdsromantik sa...

Kika in på min blogg!

Du har en liten vinst att hämta.

Kram Maud

Gårdsromantik sa...

Glömde säga - maila din adress till
hjortgarden@gmail.com

så skickar jag ditt paket så fort som möjligt.

Kram Maud

Färjtorp sa...

Vilka söta paket du har gjort!!!
Det var rackarns synd att man missade din utlottning...

Ha en fin dag.
Kram Johanna

Welkom sa...

Hai Mia,

Greet pictures ones again, can't wait to see some of your christmas tree! Greetings Anita

Welkom sa...

Afcourse i meen great;) hi hi,
Anita

Snusilus o Sannibus sa...

Hej!

Så julmysigt ni har det :) Och så söta små paket! Så fint det blev med hjärtana runt krukan också!

Ha en skön vecka!

Kram Susanne

Viveka i Bläckhornet sa...

Grattis till vinnaren!

Kram Viveka

Fridas gård sa...

Vilket vackert bord du fyndat, kan verkligen förstå att du inte kunde motstå det!
kram Therese

Annas Vita Hjärtan sa...

Hensan!

Åh grattis till Guldkant på livet!!!

Underbart litet bord du hittat. Klart man inte kan motstå det!

ha det bäst!

Kram Anna

C De-sign sa...

Så mycket fint... jag bara njuter av alla bilder och blir imponerad... så fint du gör!!!!! Bordet är ju så fint, förstår att du inte kunde motstå det.... ler lite och känner igen mig...jag kan inte heller motstå vissa loppisfynd, trots att huset redan är fullt! Nu önskar jag dig fina stämningsfyllda pysselkvällar... Kram fr C

LOPPISLIV sa...

Ohhh Mia ett sånt vackert bord. Du har verkligen ett öga för att hitta vackra bord du :-) Underbara bilder du alltid ger oss. De små rosorna du gjort på paketena var ju bedårande. Hur gör du dem egentligen? Nu ska jag titta lite till och njuta av dina bilder innan det är dags att rusa till jobbet. Ha en härlig vecka. Kram Paula

~~*Pennyshouse*~~ sa...

hej vännen!

ååå så mycke fint du har pysslat till igen....blir såååsugen på att pyssla lite när jag ser alla dina fina saker.
hoppas du haft en underbar lussehelg!
här var det snöigt å fint på luciadagen men sen regnade det över natten så allt var borta på morgonen....snyft.....

hoppas det kommer lite till jul iallafall...

Kramizz nilla

Ett skönare liv sa...

Åh vilka underbara bilder du har :) underbar blogg :)
ha de fint !
kram nadja

Anonym sa...

goedemorgen Mia.
Nice pictures of your handmade things. Did you make that clay label yourself ?
Really wonderful, i also like the table that you use !!
Have a nice week, Janneke.

Cecilia sa...

Vilkafina paket...Ja ha så fick man en till favoritblogg :) Jättefina bilder.

Nicole sa...

Vilket vackert slagbord och så charmigt paket! Din blogg är full av underbara julstämning nu, så underbara bilder! Ha en riktigt god jul!

spetsar och änglar sa...

Vilka vackra paket och vilket vackert bord!

Ha en fortsatt trevlig Advent
Och en riktig GOD JUL

Heléne