fredag 31 oktober 2008

Alla helgona - Halloween

Veckan har varit ganska tung, med både operation och dystra familjebesked för maken. Så detta inlägg blir ganska kort. En hälsning till er och en önskan om en vilsam helg!

Jag plockade en liten bukett av snöbär och några oidentifierade svarta bär. I bakgrunden syns bordet jag fyndade förra veckan på bloggträffen.

Vissa av er tycker kanske jag inte är riktigt klok som kommer hem ett sånt här slitet bord, men jag blev förälskad i den här gamla skavda skönheten *hihi* så det fick komma med hem, trots att bord inte direkt är en bristvara här hemma *hihi*
Ha en skön Alla Helgona helg,
Mia
-
Hi,
Just a short post to wish you a nice Halloween!This week has been tough for our family, so we plan to have a calm weekend at home. I picked some white berries we call snowberries, and also some, for me, unidentified black berries. Here they are on my new table. I bought it last weekend.
Wishing you a nice Halloween,
Mia

72 kommentarer:

Malin - I min trädgård sa...

Men vad tråkigt... hoppas det inte är för allvarligt...

Vilka härliga bilder Mia! Bordet ser jättevackert ut tycker jag med det skavda och jag kan verkligen tänka mig att det passar super hos dig, med tanke på allt vackert du redan visat här på bloggen :).

Många kramar M

Sara sa...

Hejsan

Vilka fina bilder! Önskar dig en fin helg.
Kram Sara

Jenny Oak Fae sa...

Tråkigt att höra att veckan inte varit bra...

Väldigt vackra bilder...bordet är ju helt ljuvligt tycker jag..!

Många kramar till dig från Jenny

<3

Stämningsfullt sa...

Hej!
Vad tråkig att ni inte haft en bra vecka och att ni fått trista besked. Hoppas det känns bättre snart....
Vackert bord du har hittat :)
Kram!

Unknown sa...

Hej Mia!!

Det var tråkigt att höra, hoppas att allt ordnar sig till det bästa!!
Jag förstår precis din tokiga smak för det skavda, bordet är jättefint! (Ångrar du dig kan det få en plats hemma hos mig.)

Kram Pia

mig & alice sa...

Ville bara kika in och önska en skön halloweenhelg!

Kraam
Melinda

Eva sa...

Hej vännen,

Låter inget vidare det du berättar. Hoppas att det löser sig till det bästa.
Har nästan tömt mig på alla superlativ om allt fint hemma hos dig. Men som vanligt har du lyckat få till en varm och fridsam bild av alla dina fina saker.

Kram Eva

Haust sa...

Bordet er utruleg vakkert som det er, og styling og foto er som vanleg nydeleg her i bloggen din!

Varme klemmar...

Liza i pepparkakshuset sa...

Det var tråkigt, hoppas att allt ordnar sig.

Bordet var jättefint!

Ha en skön Alla helgona helg
Kram Liza

Hem och Lycka sa...

Men vad tråkigt, hoppas att det inte var allvarligt..

Jag tycker du gjorde rätt i att ta hem bordet - jättefint! kram

Marie sa...

Hej min goa Mia!

Jag har mailat dig!

Kramar Marie

Ps. Bordet är underbart, du gjorde helt rätt som köpte det!

n o r d i n g å r d e n sa...

Beklagar din makes dystra familjebesked... Du är fenomenal på att se det vackra i saker och ting, bordet var så vackert, just för att det var så nött! En skön helg önskar jag er, trots allt. Mari.

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Bordet är mycket vackertT Hade jag också släpat hem! Mycket trist med tråkiga besked, hoppas allt blir bra!
Önskar er en skön allahelgonahelg trots allt!
100 kramar och styrkestrålar Mia!!
m
nina

Goa sa...

Vännen! Det lät inte bra!
Nu blir jag orolig!
Jag tänker på er!

Bordet är helt underbart!

Största kramen min till er...

Inspiration i vitt sa...

Bordet är underbart och det är du med.
Ha en skön helg trots allt och kram på dig vännen/Ingela.

Skatan sa...

Hej!

Önskar en fin helg fylld med lugn och ro efter en lång vecka.

Kram.

Skatan sa...

Hej!

Önskar en fin helg fylld med lugn och ro efter en lång vecka.

Kram.

spetsar och änglar sa...

Sååå tråkigt med dystra besked!Tänker på er!!!!!!

Det var ett väldigt vackert bord tycker jag.

Ha en sön helg trots det dystra beskedet

Många kramar
Heléne

faire un songe sa...

Happy Helloween.
Greetings Hetty Holland

Annika Christensen sa...

Tråkigt att höra.
Ha det lugnt och skönt i helgen och ta en dag i taget.
Bordet är helt underbart. jag hade nog också köpt det och min hade sagt både det ena och det andra.
Vet inte omjag hade fått ta in det bara.
Kram och tända ljusstålar till ER alla.
Annika

Mitt hvite hus sa...

Men så leit da=) Håper det går bra=) Jeg skjønner veldig godt at du falt for dette bordet. Det hadde jeg ogsså gjort. Bordet er helt nydelig sjarmerende=) NYt helgen Klem Kerstin

Anonym sa...

Hoppas det blir bättre för er i familjen/släkten.

Jag tycker inte du är galen som köper ett så underbart skvat bord. Men var ska man få plats till det? Har man bra lagerutrymmen så kan man ju växla bord efter humör :D

Allt gott till dig och familjen

Varma kramar
Lena

linnea-maria sa...

vilket underbart slitet bord. Ytan är perfekt!! Kortet som ligger på bordet är också väldigt vackert. Hoppas ni kan finna tröst i varandra när ni har det tungt. Trevlig helg/linnea-maria

Karin Lindström sa...

Hej!

Fy, det är inget roligt när man får veta tråkiga saker! Jag hoppas det inte är allvarligt. Vissa veckor är ju mer tunga än andra tyvärr.

Inte tycker jag att bordet är för slitet. Jag älskar ju också slitna saker. Det är bara att min man inte riktigt tycker att det är ok.

Underbara bilder, så vackert med boken och kortet!

Jag önskar dig en riktigt skön helg nu med mysiga stunder med fgamiljen!

Många kramar
Karin

lottens vita och gröna sa...

vännen, nu blev jag orolig!
styrkekram från mig och hoppas att allt blir bra igen mia!

underbart bord!

den varmaste kramen lotten

Karin sa...

Hej Mia! Ledsamt att höra om tråkiga familjebesked och att veckan varit tung. Jag hoppas ni får en lugn och fin helg. Bordet är verkligen helt underbart vackert och ni verkar ha sett så mycket fint nere i Danmark. Ta hand om er! Kram Karin

NinaH sa...

Åh! Sorgliga saker! Hoppas allt vänder rätt igen för er!
Ha en trevlig helg!

Fru Sirlig sa...

Sänder dig en liten extra tanke idag...

Vad kul ni verkar ha haft på bloggträffen förra helgen. Härligt avskaft bord, med det rätta utseéndet. Finns säkert plats någonstans för det;)

Ha en mysig helg med din familj!
Kram Heléne

Fru Sirlig sa...

Sänder dig en liten extra tanke idag...

Vad kul ni verkar ha haft på bloggträffen förra helgen. Härligt avskaft bord, med det rätta utseéndet. Finns säkert plats någonstans för det;)

Ha en mysig helg med din familj!
Kram Heléne

Unknown sa...

What a lovely post! The autumn leaves and snowberries are lovely!

My Lovely Things sa...

Hejvännen!!
Känner med dig..förstår att ni har mycket just nu!

Vi får höras så vi kan bestämma ner vi ska ses och pyssla..

underbart bord..gillar att det är så slitet..
ha en bra helg nu..
kram anna

Anonym sa...

Hejsan!

Hade en sån tur att jag bara "halkade" in på din blogg...
Den gör mig glad...

Tänker på er efter dagens inlägg...
Aldrig kul med dystra familjebesked...

Vår familj har precis fått ett dystra besked

Så många styrkekramar till er familj..

Kina

Viola sa...

Vad ´ledsamt att höra att ni har det jobbigt, bordt är iaf mycket charmigt, var väl värt att släpa hem från Skaune, ha en skön helg, kramar

Jill i Fyra Rum och Kök sa...

Underbart bord - härligt slitet.

Sköt nu om dig själv och familjen!!!

junhe sa...

har själv haft en jobbig vecka, skönt med helgen då man tar igen krafter!!!

hoppas du har möjlighet att göra detsamma =)

kram och trevlig helg/ junhe

Hannis sa...

Goa Mia!
Hoppas att det tunga som hänt löser sig!
Och jag önskar dig och de dina en mjuk och trygg helg//Kram Hannis

Ps.Bordet är ju du!!
Så vi tvivlar inte på din klokhet=))

Ina sa...

Aj, aj gumman hoppas allt ordnar sig för er. Så ledsen för er skull!
Bordet är hur vackert som helst så jag förstår precis dina känslor. Jag hade också köpt det!!
Ta hand om dig!
Många kramar Ina

♥ Pia... sa...

Hej..det lät lite tråkigt det med maken ..hoppas innerligt att det inte är nåt allvrligt som inte går att ordan upp...scrollade ner och såg på dina danmarksbilderna..blir sååå hatokig när jag ser de..såå fina..oj...bordet superhärligt..var ska du ha det då?...ha en skön helg...ta hand om de dina..kram..PIA

♥ Pia... sa...

Så tokigt jag skrev då..ha-tokig skulle det vara..sen en del stavfel..men det får du på köpet:)PIA

Marina sa...

Det låter ju tråkigt. Hoppas det inte är jätteallvarligt.
Fint bord! Jag förstår precis varför det fick komma med hem till dig.
Hoppas ni får en lugn helg nu!

Lantliga drömmar sa...

Beklagar att ni haft en trist vecka! Önskar maken snabb tillfrisknad efter operationen!

Ha en riktigt välsignad och vilsam helg!
Kram!

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Tänker på er.
kram
nina

Glitter och Marsipan sa...

Hallå där.
Önskar dej en fin allhelgonahelg,
och tillfrisknande.
Vilket fint slitet bord.
kramar Anette

cicci sa...

Jag är så ledsen att ni fått tråkiga besked, jag sänder stora kramar till er!
Bordet är superfint!
Kram cicci

Änglahem sa...

Hua mig då...det lät inte bra det här....tänker på er!

Kram, Ulrika

Ullis/Leva på landet sa...

Så underbara bilder. Hoppas att allt är bra med dig.

Ha det bra!
Kram Ullis

Moa sa...

Tråkigt för er med en jobbig vecka.. känner med er och hoppas det löser sig. Ditt bord är underbart förstår precis varför det fick följa med dig hem... Ha en riktigt fortsatt trevlig Alla helgons helg.. Monica

H A N N A S - F O R M sa...

HOPPAS att det kommer att ordna sig och att du snart mår bättre...ljuvliga bilder!

STOR VARM KRAM
Hanna

Nygammalt sa...

Vilka vackra och rofyllda bilder.
Klart det fina bordet skulle med hem!

Tråkigt att din make har fått dystra besked, hoppas det ordnar sig..

Sköt om er.
Kram.

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Ja, ibland känns det som allt elände kommer på en gång...

Hoppas helgen varit bra trots eländet!

Kram Annica

Bruno och Mig sa...

Ledsamt att veckan inte varit så bra. Hoppas att kommande vecka blir bättre!

Du visar helt otroligt vackra bilder. Förstår att bordet fick följa med hem till dig. Det kommer att pryda sin plats i ditt vackra hem.

Ha en bra kväll
Kram
L

Emma sa...

Tråkigt med dystra besked.

Men ett VÄLDIGT fint bord. Hur charmigt som helst. hittade en pinnstol lika sliten i veckan:)
Kram Emma

Lallis - liv och leverne sa...

Hoppas att din helg har varit bra i alla fall coh så älskar jag dina bilder!
Kram Lallis

Tidsmästarinnan sa...

Många varma hälsningar till dig och familjen!
Vilket otroligt fint bord, jag tycker det var superhäftigt med den ytan!!

Stor kram
Susanne

Tulipa sa...

Sänder er tankar och njuter av det fina du skapat!
Kram Tulipa

Mitt hvite hus sa...

Hei=) Ønsker å gi deg en liten oppmerksomhet, så kikk inn på min blogg=)

Håper denne uken blir bedre=) Klem

Mamma Linda sa...

Vad glad jag är som hittat din blogg. Tråkigt att ni haft en dyster vecka, hoppas det lättar snart.
Jag har utmanat dig.
Kram Linda

me and alice sa...

Hej Mia!
Vad tråkigt med dystra besked... Hoppas det löser sig på något sätt.
Ditt fyndade bord är i alla fall hur underbart som helst!!!! Hade inte tvekat en sekund på det jag heller....
Hoppas du får en bättre start på den nya veckan...
kram Susanne

Mia sa...

Hej Mia!

Tänker på er och hoppas att det vänder till det bättre.

Det var verkligen roligt att träffas. Inspirationen spirar nu.

Bordet är verkligen vackert. Jag vet ju eftersom jag dessutom sett det "i verkligheten".

Kram Mia

Majas mammelucker sa...

Hej Mia!
Det där lät inte bra...jag tänker på dig och din familj...
Kramar till er alla hoppas det löser sig!
Kramar Maria

Annas skattkammare sa...

Usch, det lät inte kul, här får du en *kram*..

Bordet är jättefint och så vackert du pyntat..
Kram /Anna

Magdalena sa...

men så trist!! håper det ikke er alvorlig,- Tenker på deg, min venn...
ja dette bordet er herlig, virkelig, ønsker meg et som dette~'~'~'
kram, til deg~~~

My lovely cottage sa...

the table is gorgeous, i really love the way the old paint shows the sign of times. truely gorgeous. i hope you had a lovely weekend.

take care

yvonne

MODERN COUNTRY sa...

Ojda, vennen, det var triste nuheter. Håper dere kommer gjennom uka og at positive forandringer vil skje i nærmeste fremtid.

Bordet er fantastisk, vakker patina som passer perfekt inn i ditt hjem.

Håper alt ordner for seg for dere Mia!
Varme klemmer i massevis

Aina

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Hej Mia!
Så synd att ni har tråkigheter! Hoppas att det går att lösa...
Ja det fina bordte såg vi ju när du greppade! Det är vackert! Och kortet känner jag också igen, har ett par stycken också...
Ha det så bra!
Kram
Marie

ängeln i vitt sa...

Men vad tråkigt att höra. Hoppas att allt ordnar upp sig.

Ditt bord är heeeelt underbart.

Du har en award och en utmaning att hämta hos mig.. bara om du vill och orkar.

Stor kram till dig / Carina

~~*Pennyshouse*~~ sa...

hej älskade vän!!!

ååå vad det smärtar mitt hjärta att ni har tråkigheter...hoppas att allt löser sig till det bästa.
underbara bilder som vanligt du bjuder på.....

KRamizzz nilla

~Anitas Ljuva Rum~ sa...

Men usch så tråkigt det lät... Ja men hoppas verkligen att allt ordnar upp sig.

Bordet är helt underbart vackert!

Kram Anita

Iris // Alla dagars kaos sa...

Jättehärliga bilder! Jag hade nog också fallit pladask för det bordet, det är så vackert när möblerna har lite historia :) Hoppas allt blir bra med familjen!

Jag har förresten en tävling hos mig nu, där jag lottar ut tre fina armband. Delta gärna där!

ha det jättebra!

No.15 sa...

Sååå fina bilder du visar! Kommer snart hit igen!

God kväll! :0)

Anonym sa...

Vad ledsamt att ni fått tråkiga besked, jag sänder stora kramar till er!
Bordet är superfint, gillar det shabby´t! Camilla

Ps. fina bilder du tar!!!

Assignment Help Online sa...

"I just wanted to take a moment to express my sincere gratitude for sharing such an incredible article. Your hard work and dedication in providing this valuable information are truly commendable. It's not just beneficial to us, but I'm certain it's helping many others as well. Your commitment to delivering such informative content does not go unnoticed, and it's genuinely appreciated. Please continue your excellent work and keep posting articles of this caliber. Your contributions are invaluable, making a significant difference, and we are genuinely thankful for the knowledge and insights you share. Thank you once again for your thoughtful and informative posts! On the hunt for assignment aid? Your search terminates right here! We extend our management assignment help services within your reach, featuring a proficient squad of 2000+ assignment professionals. Rest assured, we're committed to shepherding you through your assignments. Queries? Contact us promptly.